Trip naar Craiova

11 augustus 2015 - Craiova, Roemenië

Vandaag begon de dag op het gemak. Ik werd om 10:30 opgehaald, of ja, dat had het moeten zijn maar werd 11:00 uur, waarna we richting het kantoor van Trend Hospitality zijn gegaan.
Daar uitgebreid de eerste cijfers doorgenomen en potentiële kandidaten voor MT functies.

Van daaruit ben ik met Andrei (zoon eigenaar) naar een typisch Roemeens restaurant gegaan voor de lunch. Dit was een maaltijd soep gevolgd door wat benoemd werd als zijnde “salade”. Normaal weet ik niet of ik geproefd zou hebben…hahaha maar goed dat doe je natuurlijk wel en de smaak viel heel erg mee.

Na de lunch terug naar het vliegveld om daar een Alexander op te halen, een hoge pief van Wyndham hotels waarna we met een klein gezelschap in de auto van Andrei naar Craiova zijn gereden.

Het is duidelijk een grote hobby van Andrei die auto’s. Hij heeft een BMW 5 serie Alpina versie. Dat ging heeft bijna 550PK met een top snelheid van 330 km. De wegen zijn zijn niet best maar hij heeft zijn best gedaan om een Schumacher impressie achter te laten. Alsof je 3 uur lang het circuit van Zolder aan het rijden bent op binnenwegen. Plekken waar je 70 mocht reed hij op momenten met meer dan 150 voorbij. Optrekken? Geen probleem, ik heb meermaals al die PK’s voorbij zien komen! hahaha maar goed. Ik leef nog en ben goed aangekomen.

Deze ochtend kreeg ik te horen vandaag nog in het appartement te kunnen. Helaas is dit met een dagje uitgesteld vanwege wat werkzaamheden en bivakkeer momenteel in hotel Bavaria. Een 4-sterren hotel wat ergens in de jaren 40 zo lijkt is blijven steken. De kamer is overigens wel erg ruim en netjes dus daar kun je niks van zeggen.

Deze avond gaan we met een gezelschap Craiova in om een borrel te doen en gezamenlijk een hapje te eten. Vanaf morgen is het serieus werken en zal er ontzettend veel op m’n bordje gaan komen.  Dat is ondertussen wel duidelijk!

Mijn eerste gevoel is erg positief al merk ik wel dat ik wat ouder geworden ben en hierdoor wellicht ook wat conservatiever er tegenaan kijk waar dat vroeger gemakkelijker ging. Natuurlijk speelt de grootste rol hierin dat ik nu een geweldige vrouw heb en kinderen die ik voor geen goud in de wereld wil missen maar goed. It’s part of the game en zal uiteindelijk ons allen helpen.

Tot zover deze lezing :-) Slaap lekker allemaal.
Marcello