Smart Brabus off-road!

12 oktober 2015 - Craiova, Roemenië

Zondag was in de planning een bezoek te brengen aan Segarcea. Een bekend Roemeens wijngebied op zo'n 30 kilometer hier vandaan.

Daar m'n bedrijfsauto tijdelijk is uitgesteld vanwege de financiën heb ik de beschikking over een van de auto's van Victor. Een Smart Brabus... Zie het maar als een opgefokt Smartje met lederen bekleding, enz. Wat dat betreft is een Smart perfect, we hebben tenslotte lang genoeg de Smart mogen lenen van Marcel en Marielle en hier dankbaar gebruik van gemaakt. Je kunt je alleen afvragen hoe geschikt een Smart is voor het off-road werk!

Enfin, samen met Ciprian, prototype chefkok van ruim 130kg op pad gegaan, wat overigens een geweldig gezicht  moet zijn geweest, 2 grote kerels in een Smart, naar Segarcea. In het begin alles naar wens al leek het steeds rustiger op de weg en omgeving te worden waarbij we uiteindelijk aankwamen in het dorp. Als je denkt aan de gedachten gang van vroeger dat de aarde plat was en je er op een gegeven moment vanaf kon vallen, nou, dan waren we nu op het randje beland... We verlieten de toch al zo slecht verharde weg en kwamen op een modderpaadje terecht die snel van kwaad naar erger ging. Met toch een beetje de angst dat we stil kwamen te staan want we waren diep door de modder aan het ploeteren. De auto kon ons gewicht gelukkig goed aan (misschien bleven we daardoor wel een beetje grip behouden) en kwamen na bijna een half uur offroaden aan bij het wijnhuis! Eindelijk! Oeps K%$ gesloten! Dat was behoorlijk "£$"£$ dus maar even rondgelopen om vervolgens weer offroad terug te rijden. (zie foto's)

Toen toch maar eens even de auto ergens geparkeerd want we waren toe aan een borrel en hapje. NIks gezien dus maar even de hulp van Tripadvisor ingeroepen. Die had een gemakkelijk antwoord! 'Geen resultaten gevonden'. Ok, kan gebeuren. Toen maar grote vriend Google. Die kwam met zoekresultaten terug maar in Craiova! Dus... Er was maar 1 optie. Terug rijden. Dat hebben we dus maar gedaan en zijn direct aan de borrel gegaan.

Ik weet nu in ieder geval zeker dat als je vanuit de stad hier puur zuidelijk gaat rijden je op een gegeven moment echt van de aarde zult vallen. Het voelt aan alsof je op het einde van de wereld terecht bent gekomen.

Na afloop wilde ik eigenlijk de auto nog even gepoetst hebben want als Victor dat ziet zal hij niet echt blij zijn, maar alles was gesloten. Deze week dus maar even regelen want de auto zit van boven tot onder bedenkt onder de modder...

Ondanks de tegenvaller, want we hadden gehoopt wat moois en nieuws te kunnen zien, toch een leuk tripje gehad.

Volgende keer eens kijken of de Smart ook Donau proof is ;-)

Groetjes en een fijne week.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke:
    12 oktober 2015
    Volgende keer maar de weg volgen naar Gebrook. ;-)