Dagje Boekarest

25 augustus 2015 - Craiova, Roemenië

Goedemorgen!
Maar weer eens en update..... Gisteren de gehele dag in Boekarest geweest. Eigenlijk nog een heel avontuur. Zoals eerder al eens gezegd is het op zich maar zo'n 210 kilometer of zo maar daarvan ben je zo'n 110 kilometer binnendoor aan het rijden. Je mag dan denken aan de heuvelland route met af en toe een stoplicht, hier en daar paard & wagen, wat ongelukken (op die route vallen per jaar schijnbaar zo'n 20 doden), flink wat gaten, nou ja.... jullie begrijpen het wel!

Gevolg is dat je zo'n 3 uur onderweg bent voor de afstand Maastricht-Amsterdam en dan mag je geen files onderweg tegenkomen.
's Ochtends vroeg vertrokken voor mijn eerste afspraak met de recruiter. Deze is bezig is de eerste sollicitaties te filteren en mij te voorzien van de shortlists om daadwerkelijk de gesprekken te voeren. Gebaseerd daarop doen we dan iemand de baan aanbieden als deze natuurlijk goed genoeg blijkt. Om je een idee te geven, de verwachting is dat we binnen een week het aantal van 2000 sollicitanten hebben!!!! Zoveel mensen willen hier dus werken, probleem is alleen dat de meesten geen kennen hebben en dus direct al afgewezen kunnen worden.

Na dat gesprek ben ik vertrokken naar het Ramada Plaza in Boekarest voor een gesprek met de GM daar. Een geweldig sympathieke kerel die 10 jaar geleden net als mij voor een project hier naartoe kwam na wat rond gezworven te hebben over de wereld. Hij wil niet meer weg. Hij heeft me geweldig geholpen met e.e.a. en ik mag mijn belangrijkste medewerkers naar hem sturen voor en eerste training met de Brand Ramada en bijzonderheden. Daar ben ik erg blij mee. Met hem een lunch gehad en vervolgens met een aantal mensen van zijn team gesproken.
Ook maar meteen de kamers geregeld voor als Sabrina komt met Marielle en de kinderen. Kunnen we er nog een dagje Boekarest aan vastplakken. Lekker!

Toen ik daar vertrok ben ik vervolgens naar weer een andere recruiter vertrokken die tevens mij hadden aangenomen. Zij doen ook advieswerk voor hier en zullen dit nog doen tot een maand na opening. Daar een bespreking gehad met de board of directors en nog een paar mensen om te discussiëren over de moeilijke punten waar we nu tegenaan lopen, maar ook om duidelijkheid te krijgen tussen de rol van de "administrator" (hoofdelijk verantwoordelijke) van de BV waaronder het hotel valt en mijn eigen rol. Daar wat goede gesprekken over gevoerd die overigens ook pittig waren maar goed, een goede dag..

Helaas is er nog steeds onduidelijkheid over de geplande opening en de haalbaarheid van die datum... Het gaat spannend worden want ik vrees dat we het niet gaan halen...
Daarna ben ik weer richting Craiova vertrokken na een paar goede Verstappen acties weer veilig "thuis" gekomen. Ik weet nu al dat wanneer ik Sabrina en consorte op ga halen ze hun ogen uit zullen gaan kijken...hahaha. Het is nog geen 3 uur vliegen maar garandeer dat de wereld hier TOTAAL anders is.

Iedereen weer een fijne dag.. Hier maar eens druk aan de slag!
Groetjes, Marcello

PS. Krijg net een berichtje van Gitty over de volgende link. Grappig dat men hierover heeft geschreven want ik heb nog geen persberichten verzonden.

1. Marielle:
    25 augustus 2015
    ik ben heel erg benieuwd naar jou stuurmanskunsten op die wegen daar......
    neem maar wat plasticzakken mee ;)
    Tot Snel!
    x
  2. Hans:
    25 augustus 2015
    Heel boeiend zo'n mooi hotel opstarten.
    Wellicht kan ik bij de opening nog iets doen met de ballon