Goedemorgen

14 september 2015 - Craiova, Roemenië

Een lekker weekend gehad. Gisteren een hele dag vrij gehad. Heerlijk.

Maar goed, ik begin even bij afgelopen vrijdag. Die dag naar Boekarest gereden met 4 man om te praten over de verwachte opening, deadlines, lopende problemen & oplossingen, enz. Een lange, leuke en goede meeting. Uiteindelijk die dag ook naar een groothandel geweest gespecialiseerd in keuken apparatuur. Hier heeft de chef kok z'n wensen kenbaar gemaakt en de eerste bestellijsten door gegeven voor kleine inventaris keuken. Nu kunnen offertes gemaakt worden. Gaat trouwens nog een leuke worden want in sommige gevallen zullen levertijden waarschijnlijk al niet meer gehaald worden. Toch redelijk cruciaal als je een "feestje" gepland hebt op de dag van opening. 2 bruiloften met z'n 500 a 600 man gezamenlijk. Sjiek!

We waren pas echt laat klaar. Toen even Moldavisch soepje gaan eten rond 23 uur. Erg lekker en speciaal overigens. Een van de zonen had gereden op de heenweg en zou ook weer terug rijden. We hadden de A8 bij ons. Ik had me al bedacht dat het goed was om achterin te zitten, dit om meerdere redenen. Ten eerste, het is de limousine versie, maw, je zit achterin beter met stoelmassage, enz. Niet echt vervelend zullen we maar zeggen, maar ook omdat de stijl van rijden nogal hard is. Op de heenweg hadden we al een auto ongeluk gehad (niks ernstigs maar wel blikschade) en op de terugweg had hij nog meer haast...

Te bedenken dat de degene die reed zijn rijbewijs al was kwijtgeraakt een week eerder en met een tijdelijke ontheffing van een paar dagen reed... reden we met 260 over de snelweg terug. De stukken binnendoor reden we gelukkig wat rustiger... Daar besloot hij om op stukken (zonder straatverlichting, pikdonker) van 70 meermaals met snelheden van 200 te crossen... Ik zweer het je, Verstappen was er niks bij!

Zaterdag weer een ander apart dagje gehad. Alexander was gekomen naar Craiova. Hij is de director of franchising in midden Europa. Hij kwam even een kijkje nemen en bij praten. Een aantal vergaderingen gehad en daarna gaan lunchen. Tijdens de lunch kwam ik een kerel tegen die ik al een keer eerder had ontmoet. Aardige vent maar kende hem verder niet. Hij bleek een bekende acteur te zijn in Roemenië die in het theater een rol had in een voorstelling. Hij nodigde me terstond uit om te komen kijken in de avond en kon Alexander meenemen. Super dus... Met ons tweetjes naar de voorstelling! Er was echter 1 probleempje... Bij een theater voorstelling heb je geen ondertiteling... Een Roemeense productie was dus ff wennen.. hahaha. Was overigens wel erg leuk. De dag in een kroegje afgesloten.

Gisteren met Alexander lekker in het park gaan wandelen en hem het e.e.a. laten zien.  Erg leuk. Daarna in huis nog wat gestreken en andere dringende klusjes om weer klaar te zijn voor deze week.

Vandaag (dadelijk) gaan een aantal nieuwe mensen beginnen. Het feest gaat nu echt van start. Nu zal het snel gaan. Er staan bijvoorbeeld alleen al voor vandaag zo'n 30 sollicitatie gesprekken in de planning voor meerdere afdelingen. Morgen zal ongeveer hetzelfde zijn. Nu maar eens kijken ;-)

Weer een heel fijne week toegewenst en ik ga verder met aftellen tot Sabrina, Marielle en kinderen hier zijn. Echt iets waar ik ONTZETTEND naar uitkijk.

Groetjes, Marcello

PS. Zal later vandaag of vanavond nog wat foto's uplaoden en zodadelijk een leuk filmpje van het park.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke:
    14 september 2015
    Fijn te lezen dat het goed gaat. Wat een uitdaging....ook om Sabrina en kids zo lang niet te zien. De tijd vliegt gelukkig om.
    Bon siman. Lfs,grtjs uit Gebrook